Directiva Detasarii din Pachetul de Mobilitate intra in vigoare – ce e de facut? - GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT Directiva Detasarii din Pachetul de Mobilitate intra in vigoare – ce e de facut? - GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT
Certificate Disponibile Gratuit
Certificate Disponibile Gratuit

GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT

Certificate Disponibile Gratuit

Directiva Detasarii din Pachetul de Mobilitate intra in vigoare – ce e de facut?

Timpul trece si toate reglementarile din Pachetul de Mobilitate vor intra in vigoare iremediabil. Mai sunt aproximativ 6 luni si o schimbare majora va avea loc. Cea mai problematica prevedere ramane, in continuare, Directiva Detasarii. Cel mai probabil, iti da batai de cap si tie. Inca nu stii ce strategie sa abordezi si care vor fi tacticile de pus in aplicare pentru ca firma ta sa nu aiba de suferit.

Asociatiile de transport inca trag semnale de alarma vis-à-vis de aceasta Directiva. Sunt foarte ingrijorati de impactul pe care il va avea asupra transportatorilor din Europa Centrala si de Est. Care, sa fim seriosi, duc tot greul in spate: in prezent, realizeaza circa 60% din transportul international din Europa. Este mai mult decat evident ca este necesara o abordare favorabila lor.

Cea mai importanta problema ramane, in continuare, reglementarea cuantumului si metodei de contabilizare a salariilor soferilor. Nu mai este un secret faptul ca soferii central si est europeni sunt mai slab platiti decat restul. Totusi, toate indemnizatiile si sporurile pe care le primesc lunar compenseaza salariile lor mai scazute. In acest fel, nivelul de trai al soferilor este la un standard mai mult decat decent si salariul cumulat este apropiat salariului minim al soferilor din Vestul Europei.

Cu ce schimbare vine Pachetul de Mobilitate din 2022?

Toate aceste “compensatii” ale angajatorilor catre soferii care efectueaza transporturi internationale nu vor mai conta deloc; daca pana acum, o parte din aceste beneficii financiare erau relevante pentru salariu, din 2022 nu va mai exista asa ceva. Calculul salariului minim nu va mai tine cont, nici macar partial, de toate sumele extra platite catre soferi. Va mai exista doar o singura regula: salariul de baza al tuturor transportatorilor sa fie acelasi cu salariul minim pe care il primesc soferii de pe o pozitie similara, din tarile pe care le strabat asa cum este deja reglementata prin certificatele Macron, Milog, Limosa Zko3-t etc.

Mai concret, toate companiile de transport care fac cabotaj sau cross trade in diverse tari din spatiul european vor fi nevoite sa majoreze salariile tuturor conducatorilor auto. Poate fi vorba despre 12 euro pe ora de munca din tara gazda sau chiar mai mult. Oricum ar fi, diferenta se va simti cand tragi linie la finalul lunii. Si ca sa fie “completa” povestea, sa stii ca salariile majorate nu te vor scuti de plata indemnizatiilor pentru deplasare, cazare sau masa.

Care vor fi efectele imediate ale acestei Directive?

In primul rand, cresterea costurilor de transport. Impozitele pe salarii vor fi mai mari, taxele sociale la fel si nici criza de soferi nu ajuta. Ca sa nu ii pierzi pe cei existenti, va trebui sa faci tot ce iti sta in putinta sa pastrezi salariile nete de acum, ca sa nu simta schimbarea ce are loc.

In al doilea rand, daca te-ai bazat pana acum doar pe cross deck si cabotaj, poate ca e momentul sa te reorientezi. Costurile cu forta de munca pot creste si pana la 100% dupa implementarea Pachetului de Mobilitate; asta ar putea fi de-a dreptul devastator.

Acum, stim la ce te gandesti: de cand ne putem noi compara cu tarile foarte dezvoltate si standardul lor de viata? Dar nu este vorba doar despre asta; Pachetul de Mobilitate doreste sa aduca echitate in munca si corectitudine intre angajatii de diferite nationalitati. Cea mai mare “problema” este ca, deocamdata, avand in vedere situatia actuala, schimbarea este iremediabila. Iar cei care se adapteaza, vor merge mai departe. Refa-ti planul si strategia de business si apuca-te de treaba! Inca ai suficient timp sa te pregatesti pentru ce va urma!

Distribuie postarea

Share on facebook
Share on print
Share on email

Ultimele Articole