Ce clarificari a adus Comisia Europeana privind Pachetul de Mobilitate? - GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT Ce clarificari a adus Comisia Europeana privind Pachetul de Mobilitate? - GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT
Certificate Disponibile Gratuit

GLOBAL PARTNER DEVELOPMENT

Certificate Disponibile Gratuit

Ce clarificari a adus Comisia Europeana privind Pachetul de Mobilitate?

Condus, pauza, condus suplimentar, pauza afara din cabina, condus din nou… Pachetul de Mobilitate a indus in eroare si a lasat loc de interpretari pentru mai multe dintre prevederile sale legislative. Cea mai usor interpretabila si care a ridicat multe semne de intrebare a fost reglementarea privind timpii de condus si repaus. Desi a intrat in vigoare in luna august a anului trecut, 2020, doar recent au fost facute clarificari suplimentare de catre Comisia Europeana.

Probabil si pentru tine a fost destul de dificil sa anticipezi si sa aplici toate masurile din Pachetul de Mobilitate. Totusi, cel mai provocator a fost, cu siguranta, sa te adaptezi atat de repede la atat de multe modificari. Pandemie, masuri legislative noi, fluctuatii pe piata, ultimul an ti-a testat toate calitatile de management, leadership, coordonare si organizare. Noi te felicitam pentru curaj si rabdare si suntem aici daca ai nevoie de o recomandare, un sfat sau un serviciu. Impreuna, vom creste in continuare domeniul transporturilor si ne vom adapta oricarei noi masuri legislative.

Revenind la Pachetul de Mobilitate, Comisia Europeana doreste ca toate statele membre sa aplice uniform prevederile, asa ca a venit cu cateva clarificari. S-a pus accentul pe intoarcerea obligatorie a soferilor la resedinta proprie sau la centrul de operatiuni al companiei angajatoare la fiecare patru saptamani. Totodata, s-a discutat si despre extinderea perioadei maxime de condus cu doua ore pentru ca soferii sa ajunga la baza sau acasa si despre interzicerea pauzei saptamanale normale in cabina.

Care sunt explicatiile si concluziile finale ale Comisiei Europene?

In primul rand, daca pana acum, conducatorii care erau si patroni ai companiei aveau dreptul de a lua pauza saptamanala normala in cabina, Pachetul de Mobilitate schimba acest aspect. Toti soferii sunt obligati sa respecte masurile legislative, indiferent ca sunt soferi salariati sau soferi patroni. Totusi, este spre binele tuturor: prevenirea oboselii si siguranta in trafic este mai presus de orice. In alta ordine de idei, este important de retinut ca alte derogari nationale precum MiLog nu mai sunt aplicabile si ca exista o singura legislatie comunitara, pentru toata lumea.

In al doilea rand, intoarcerea obligatorie a soferilor la maxim patru saptamani la resedinta proprie sau la centrul operational, extinde perioada maxima de condus cu doua ore. Firmele angajatoare trebuie sa se asigure ca fiecare conducator respecta aceasta regula, chiar daca decizia finala este a soferului. Ca totul sa fie cat mai clar, Comisia Europeana a completat reglementarile astfel:

  • resedinta inseamna locul unde locuieste in mod normal o persoana, cel puțin 185 de zile in fiecare an calendaristic; totusi, exista o exceptie pentru soferii care efectueaza transporturi in state membre diferite: ei sunt oarecum obligati sa locuiasca in tari diferite, in functie de cursele pe care le au, iar resedinta lor este locul unde au legaturi personale si se intorc din motive familiale, de obicei;
  • centrul operational se refera la locatia in care firma angajatoare ii organizeaza si coordoneaza activitatea soferului, unde e necesar sa se intoarca cu regularitate; de aici, ii incepe in mod normal perioada de odihna saptamanala; totodata, acesta trebuie sa fie pe teritoriul statului membru unde este sediul real si stabil al firmei;
  • compensarea celor doua ore suplimentare care prelungesc programul zilnic de condus se va putea face dupa reglementari concrete: motivul trebuie inregistrat manual de catre conducator pe disc sau pe tahograf, iar cele doua ore trebuie compensate cu doua ore de odihna care trebuie luate in bloc cu orice alta perioada de odihna din urmatoarele trei saptamani.

Deocamdata, acestea sunt cele mai importante clarificari transmise de catre Comisia Europeana cu privire la Pachetul de Mobilitate. Orice alte schimbari apar, noi suntem aici sa te informam si ajutam ca aceasta tranzitie sa iti fie cat mai usoara.

Distribuie postarea

Share on facebook
Share on print
Share on email

Ultimele Articole